En fråga från Linnea

Linnea om Kvar att göra!:
Varför måste man göra en hälsoundersökning innan man åker som au pair och hur går den till? :) hoppas du får en finfin tid i USA
Svar:
Du lämnade inga kontakt uppgifter så jag svarar här, så jag vet att du ser det! :D
Tack, jag hoppas också att jag får en finfin tid i USA :D
Jo anledningen till att man måste göra en hälsoundersökning är flera anledningar. Bland annat så måste man ha det för att de tecknar en försäkring åt dig i USA. Men även för att de inte vill ha in några smittsamma sjukdomar i USA. Men det är nog främst för familjen. De kanske inte vill ha en au pair med ryggproblem om de har småbarn etc.
Den går till på så vis att du fyller i en form själv där du svarar på olika frågor. Efter det så bokar man en tid på vårdcentralen för en hälsoundersökningen (kostar pengar). Läkaren kollar då igenom det du har fyllt i och även en egen form. Sen är det klart. Det är väldigt basic frågor så som vilka vacinationer du har gjort etc man brukar även få göra ett TBC prov om du inte är vacinerad.
Hoppas det var ett bra svar. Fråga om det skulle vara något mer! :D
Kram
Sandra

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack så mycket :D

2011-07-31 @ 01:11:57
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: Ellen - College USA 2011

Herregud, ska du vara i Alameda?? Jag kommer att gå på college typ 20 min bort på California State University East Bay och bo i San Leandro som ligger en kvart bort... Helt stört jag har inte hittat någon som ens ska vara i närheten av vart jag ska vara

2011-07-31 @ 08:19:55
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/
Postat av: Ellen - College USA 2011

Ja jag vet jag har inte heller hittat någon som ens kommer att vara i närheten, nästan så att vi måste träffas eller i alla fall hålla kontakten.. det är spännande med en annan svensk som ska bo i samma område :D

2011-07-31 @ 12:07:43
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0