Kvar att göra!

Nu är min programavgift betald! Min bror hjälpte mig att fixa e-kort så att jag kunde betala med kortet. Det var mycket lättare än att betala med kort än med internet bank, då behöver man inte hålla på med massa intyg att man har betalat eftersom de  drar pengarna själv och de ser att det är mig de drar av.

Sen har jag även bokat hotell för natten mellan 7 aug och 8 aug mina föräldrar kände inte för att åka upp mitt i natten ( även fast det är knappt två timmar till arlanda). Vi ska sova på något gamalt flygplan de har gjort till ett hostel, cooooolt!

I alla fall  nu är det inte mycket kvar att fixa fett skönt! :D:D

 

Innan ambassaden

[x] Fixa visumpapper
[x]DS2019
[x]DS160

[x]Boka tid på ambassaden 
[x]Ta visum + internationellt körkort foto
[x]Kontakta skatteverket och be om "120 personbevis med alla relationer"
[x]Kuvert + frimärken för 67 kr

Banken:

[x]Växla dollar

[x] Kontoutdrag

[x]Fullmakt

[x]Betala visum (görs på banken & originalkvitto tas med till ambassaden)

 

[x]Besöka ambassaden


Innan USA

[ ] intyg p-piller och atsma medecin (Atsma medecinen står på min medical refrence och ofta de tar p pillrerna!?)

 

[x] Förnya recept

[x]Gör nonimigrent visa checklist skriv ut och skriv under

[/]Presenter till värdfamiljen (två presenter kvar varav en redan beställd)
[x]Beställa internationell körkort

[x]Köpa resväska

[x]Köpa adapter

[x] Au pair online training

[x]Boka hälsoundersökning
[x]Göra hälsoundersökning
[x]Betala 350 euro flyg + 300 euro försäkring

[] försöka hitta en försäkring som täcker min atsma (gav upp)

[x] Boka hotell på arlanda

[]Betala internationellt körkort

[] Skriv ut info, hotell adress i NY mm

[] skriv ut flygbiljetter

[/]Skriva packlista (Det viktigaste är uppskrivet)

[ ]Packa

[] Ringa flygbolaget om laktosfrikost, 48 h innan resan! (vill ju ha mat!)

 

[] Åka till USA!!! :D

 

Nu är det inte mycket kvar att göra! om elva dagar far jag! ;D SJUKT!

 


Kommentarer
Postat av: sofia

Jaa, man vet aldrig :D haha

2011-07-28 @ 22:59:10
URL: http://sofiaaupair.bloggplatsen.se
Postat av: amanda

Jag vill också bo på flygplanet :O

2011-07-28 @ 23:01:35
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Varför måste man göra en hälsoundersökning innan man åker som au pair och hur går den till? :) hoppas du får en finfin tid i USA!

2011-07-30 @ 19:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0