Stolt Au pair

Idag blev jag riktigt stolt, när lilla S cycklade för sig själv. Vi övade lite igår och idag satte hon det! Hon behöver bara lite hjälp i starten och hon måste lära sig att inte använda fötterna som broms! Haha.
Man blir så glad när de gör något stort själv! Hon var hur överlycklig som helst över att hon faktiskt kan cyckla själv utan stödhjul! Det ända som var lite sorligt var att hennes föräldrar inte var med. Det är ju en sådan stor grej i barnens liv. Jag minns första gången jag cycklade utan stödhjul, jag minns vart jag var att min mamma var med och vilken cyckel jag hade! Det är något som man skulle vilja vara med om som föräldre. Så synd att de inte var här!
Men de fick sig en bild på sin stora tjej! Och de var sååå stolta över henne!
Dagen har varit bra förövrigt! Med undantag att jag fick punka på bilen! Och då pratar jag regält hål i däcket! Så ringde min värdmamma som ringde min värdpappa "det är vad hon gör när det är sådanna problem" Haha. I alla fall så kom det en snubbe som skulle hjälpa mig att byta men efter som det inte fanns någon luft i reservdäcket heller så kunde han inte göra det! Snacka om inkompitent tjänst, vilket min värdpappa sa med! Och snubben hade mage att kräva dricks med!
Annars har allt varit bra, beställde en systemkamera från Amazon med massa extra grejer! Blev en dyr historia men de är billigare här. Fick kamera huset med två linnser och massa övrigt tillbehör för ca 500 kr mer än vad kamera huset och EN linns kostar i Sverige!
Det är väll allt som har hänt. Eller har tackat nej till LA och kommer nog inte åka att campa heller med tanke på att jag har dragit på mig en UNDERBAR förskylning! Usch!
Snoriga kramar
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0