Jag bor faktiskt i USA!

Jag har nog inte fattat det än. Att jag faktiskt bor här, det är ju galet! Det går så sjukt snabbt att anpassa sig.
Jag har verkligen svårt att förstå det. Jag trode det skulle vara jobbigt att anpassa sig, och då är jag ändå väldigt anpassningsbar. Men det har gått förvånandsvärt lätt. Det knäppaste är att jag inte har haft speciellt mycket hemmlängtan heller. Jag hade det under de dagaran då jag hade det kämpigt. Men det har aldrigt varit så att jag vill packa och åka hem. Självklart så saknar man sin familj och sina vänner. Men än så länge är det inte så intensivt. För jag menar när man pratar med dem, så har inte alls mycket hänt. Det känns inte som om man missar något.
Det är konstigt att jag bor här, och inte hemma. Undra om man någonsin kommer att förstå det, tror inte det. Komiskt, eller vad!?
I dag så sov jag in sen hämtade jag upp Tess vid bart. Vi åkte och åt lunch på ett hamburgeställe som har vunnit massa priser för sina hamburgare. De var goda men inge specielt med dem, kanske kan ha något att göra med att jag valde bort hälften av alla tillbehör... Efter det åkte vi till stranden och gick där lite (för kallt för att bada eller sola) och efter det gick vi runt och kollade i affärer. Vi köpte cola och lite Ben and Jerys (de borde göra en laktosfri glass)! Så åkte vi hem till mig och  åt det, kollade på några avsnitt av Lie to me och bara hängde. Efter det var det dags att släppa av henne på bart igen. Det var riktigt trevligt. Det känns så skönt att jag har börjat få massa kompisar att hänga med. I  början så var jag lite ensam, men nu har jag folk jag kan hänga med! Känns skönt, att man av någon anledning blev  en social person. Haha.
Ne nu ska jag skriva lite brev och lite i min dagbok. Jag har en dagbok med som jag ska skriva ner allt i! Bland annat så skriver jag en lista i den med saker jag finner konstigt, som jag kommer dela med er i slutet av året när jag gör hälften av allt det själv! Haha.
Kram
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0