Fredag, freaking sharks, korv och lön !

Äntligen är det fredag! Så skönt!
I morgon blir det SF och jag hoppas verkligen att min kamera kommer idag. Men det lär ju knappast hända! Kommer väll på måndag när jag inte behöver den på ett tag! Helgen är inte så superplanerad vilket känns skönt, får ta allt som det kommer.
Det börjar bli riktigt varmt här i Karlifonien. September och oktober är de bästa månaderna säger de. Och det gillar vi! Himmelen är helt klarblå idag och jag har fortförande inte sett en droppe regn sen jag kom hit! Hihi lite fuskigt tycker ni kanske där hemma.
Men nu ska ni få höra något (vissa av er kanske dumförklarar mig nu) men det finns banne mig hajar här! Jag visste inte om det förut, blev superförvånad! Så nu vill jag inte bada här! Haha! Hajar är ju fett läskiga ju. De kan ju komma och naffsa på ens ben, utan någon anledning! Okej jag vet att det inte är så stor chans, men bara för att man tänker så så kommer de komma och naffsa på mig jag svär! Jag som älskar att bada på djupt vatten, får hålla mig till grunt om jag ska bada här! Snyfft. Så frågan är om stranden här kommer komma till nytta för min del...knappast!
På tal om annat, testade turkeydogs idag. BLÄÄ! inte speciellt gott får hålla mig till vanliga hotdogs om det ska ätas korv. Hoppas de smakar som hemma. Och när vi ändå är inne på korvämnet så kan någon skicka mig en falukorv!? Okej det kanske inte är så smart, kommer nog inte vara så färsk när den kommer hit, men jag drömmer om falukorv och stuvade makaroner just nu. Skulle inte sitta dumt! Det är nog något jag kommer sakna jätte mycket! Svensk mat!
Annars är det inte så mycket jag saknar faktiskt förutom kramar av familj och vänner! Jag gillar kramar, OKEJ!? Tur att barnen är kramgoda de får stå ut med mina kramande och pussande, haha. Stackarna!
De är i skolan just nu så jag har dagarna lediga. Vilket resulterar i mycket läsande och surffande på internet. Ibland lite shoppande men ska försöka hålla lite hårdare i mina pengar. Jag har kommit på två sätt att spara. Jag har ju en nöd kassa som jag ska lägga $20 i varje vecka och $10 som straff om jag har tagit pengar därifrån. Sen så ska jag ta ut all lön på måndagar från veckan innan och spara den. Om man ska resa så behöver man cash! Jag sparar kontant orkar inte sätta upp sparkonto,  de har massa räntor som man inte förstår sig på etc. Om jag sparar dem på mitt vanliga konto så kommer de attförsvinna. You know how it is! Pengar bara försvinner, vet inte vart de tar vägen.
Det är därför det är så skönt att få lön varje vecka och inte varje månad som hemma. Jag har mer koll på mina pengar nu än vad jag hade hemma.  Ända nackdelen är att man har inställningen, "jag kan köpa den här tröjan jag får ändå min lön på måndag" hemma så väntar man lite för man vet att de är två veckor kvar tills man får sin lön igen. Tänk vilken skillnad de kan vara på vilken dag man får sin lön! Haha.
Men nu är det snart dags att hämta barnen!
Massa kramar
Sandra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0