Amerikat - 20 saker jag har reagerat på

Så efter att ha varit i detta land i mer än en månad så ska jag dela med mig lite av mina observationer. Belive me there are more
  1. Det är inte alls konstigt att se föräldrar komma springande med mjukiskläder se helt nyvakna ut med en kaffekop i ena handen och en unge släpande i den andra på morgonen när de släpper av vid skolan.-Jag är en av den bortsätt från föräldrar delen och byt ut kaffe koppen till en tekopp
  2. På eftermiddagen när det är dags för att hämta barnen ser samma föräldrar extremt upp piffade ut. -Jag är en av dem med!
  3. Man ser folk äta frukost i bilen och dra på läppstift när de är rödljus.
  4. Om ett rödljus går från grönt till gult så gasar man!
  5. Om du står stilla i mer än 10 s när ett rödljus går från rött till grönt så har du minst tre bilar som tutar på dig.
  6. Man får alltid ett trevlig bemötande i affärerna och de säger alltid något i stilen "hey how are you?" eller "good day mam" (vilket jag svarar "good morning" till, lyckat)
  7. Om man ler till någon man råkar få ögonkontakt med så ler de faktiskt tillbaka och ibland kan man till och med få ett "Hi" Till skillnad från alla som desperat kollar bort där hemma.
  8. Ett barn kalas betyder inte korv och tårta utan det ska vara något stort så som att vara på ett äventyrs land eller ha en hoppborg, desto större desto bättre. Och en goodie bag är ett måste!
  9. Äta ute inebär inte att det är något att fira, utan att man bara inte orkade laga mat.
  10. Folk ber konstant om ursäkt för att tex ha blockat gången i affären eller stött in i axen litte lätt.
  11. Att folk skriker på varandra på öppen gata reagerar folk knappast på. Det är vardagen.
  12. Allt ska vara så extremt fint på utsidan trädgården ska vara fin huset ska vara städat (men öppnar man garderoben så faller saker ut).
  13. De äter frukost till lunch med andra ord mackor.
  14. 10 g socker i en 31g snackbar är lite socker.
  15. Om man jobbar så jobbar man ordentligt, man gör allt för att klätra på kariärsstegen.
  16. Att barnen har en aktivitet varannan dag anses vara lite aktiviteter.
  17. Högtider planeras långt i förväg. Det pratas redan om Halloween och det är ca 2 månader kvar!
  18. Du blir konstant uppringd av en inspelad data röst som frågar om du är intresserad av att anteckna ett sjukt bra avtal! Nej tack!
  19. Bokstavligt talat så kan du få ALLT levererat till din ytterdörr!
  20. Folk är bara extremt intresserade av dig så fort de får reda på att du är svensk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0