Drift store and crazy host child! <3

Så den har veckan ser lite anorlunda ut. Mina värdföräldrar är i Italien så barnens farmor är här. Barnens kusin som är ett år äldre än mig var här i helgen. De är båda sjukt härliga!
Barnens farmor tog mig till en drift store (second hand) idag, och jag gick låss 8 tröjor blev det. 6 stickade tröjor en hood och en skjorta för 22 dollar! Jag skojar inte! Det var halva priset på allt jag köpte! Med andra ord fick jag 8 tröjor till priset av en! Galet!
Jag köpte även lite vitaminer idag på tal om annat, mamma och jag konstatera att jag antagligen har B-vitamin brist, och internet bekräfta det. Det har nog mycket att göra med att jag äter en sådan anorlunda kost här. Mycket kyckling och ingen potatis! Jag skojar inte! jag har ätit potatis EN gång sen jag kom hit. Mamma tycker att jag ska gå och köpa lite potatis och det ska jag nog! Det är ju så gott och nyttigt.
För att byta samtalsämne yttligare en gång så hände den roligaste grejen idag. M hade fotbollsträning idag och när vi kom hem ville hon inte duscha, och var gnällig över det. Så jag busar upp henne lite så hon skulle sluta sura och går sen och sätter på duschen och då kommer hon inspringande "ready for a shower" med fotbollskläderna fortforade på. "fine hopp in then" säger jag i tron om att hon skulle ta av sig kläderna. "Men hon stäcker in foten med kläder på och sen kollar hon på mig med sina busiga ögon. Och jag tror fortforande att hon inte ska hoppa in med kläderna på så jag säger "go a head take a shower I dont mind you having your cloth on" Och så hoppar ungen in! Jag trodde inte hon skulle göra det! Men det fick ju jag för! Både jag och M kollar förvånat på varandra, jag för att hon faktiskt gjorde det och hon för att jag lät henne göra det, sen brast vi  båda ut i skratt! Barn kan ju vara galna ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0