I´m going to London!

Äntligen så får jag checka av yttligare en stad som jag har velat åka till! Jag ska åka till London med skolan! Ett tag så såg det ut som att vi inte skulle få åka, men då ringde Queen Elisabeth II och hon lyckades övertala vår rektor till att vi skulle få åka. Okej kanske inte riktigt, nu ljög jag, Queen Elisabeth ringde aldrig det var vår lärare som övertalade rektorn. Men det lät bättre om det skulle ha varit hon! Aja, skämt åt sido. Det ska bli super skoj! Ser verkligen fram i mot det! Jag åker den 30 Maj och kommer hem den 1 juni så det blir väldigt kort, men det räcker nog. (happy face).
Ne nu ska jag berätta lite om hur det ligger till på au pair fronten. De håller just nu på att ringa och kolla upp mina referenser. När de hade ringt min kompis så hade de tydligen frågat vad jag gillar att göra på fritiden, då hade hon sagt att jag gillar att umgås med vänner och att jag hade spelat fotboll och ridit men även att jag gillar att kolla på tv. Då hade den som ringde tydligen gjort ett påstående att jag var alltså en soffpotatis! HAHA. Om man hade kollat för tre år sen då hade jag sagt aubsolut! Men inte nu, jag är glad om jag har tid att sätta mig ner och kolla på tv en halvtimme. Undrar lite hur hon kan få en som har spelat fotboll och har ridit till att bli soffpotatis. Aja det var lite roligt. Så när alla referenser är uppkollade så är det bara polisintyget som ska skickas in. Om det bara kan komma någon gång! För när de är inskickat då borde processen snart vara i gång.
Det tar mycket längre tid än vad jag trodde och ärligt talat  så börjar jag bli otålig. Men väntar man på något gott så väntar man aldrig förlänge...eller?
Min blogg är fortförande konstig, vet inte hur jag ska göra. Några tips?
Ha det bra nu allihoppa!
kramis
sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0