Beppe!

Igår var det valborg vilket betyder BEPPE! Det är en tradition vi har här i lilla Nyköping för alla studenter. Vi sätter på oss "fina" vita fiskehatter som sedan blir sönder klottrade och sen så festar vi som jag inte vet vad!
Dagen började med en kort joggingtur för min del. Sen blev det att fixa till sig ner på stan en snabbis hämta ut pengar. Vid två gick jag till Sandra G där klassen hade förförfesten. (Svar ja det var två förfester). Vi pimpade våra mössor, åt lite, drack saft... och dansade. Det var jätte myssigt!
Sen bar det av till nico för att fortsätta pimpandet av mössorna med alla andra vänner. Efter det var det vallarna för att kolla på majbrasan MEN det började regna så vi fick springa till Fina Fia där förfesten var och vi hade super trevligt vi dansa sjöng åt god rabarberpaj som Fia hade bakat (jätte god).
Efter det var det krogen, först gick vi till Skeppsbron men kön var super lång och det verkade dött där inne så vi trog mot Tellus. Men då var jag så trött och kände att jag hade hållit igång för länge så jag drog hem. Viket kändes bra jag ville ha ett minne av en rolig kväll, vilket jag kände att det inte skulle bli om jag hade stannat kvar.
Men kvällen var lyckad och det var tackvare alla underbara människor!
Jag har insett hur lyckligt lottad jag är som har en som underbar klass och det kommer vara så bitteljuvt när vi ska ta studenten.
Tack för en underbar kväll, kommer minnas den för livet!
Tänkte bjuda på lite bilder
Jag och Mändi
Erik hade glömt köpa mössa så magen blev en mössa.
Alla andra studenter
Dansande
Jag och Kaisa
Underbar dag/kväll <3
Kramis
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0