Barnvakt

Idag så var det lite kämpigt att gå upp till skolan satt nämligen uppe till halv två och avslutade några skolarbeten. Och trotts det så finns det en hög kvar. Men jag kom till skolan och inte så mycket hände, satt kvar efter att jag slutat i cirkus två timmar och pluggade lite. Så nöjd man blev...om man som sagt inte hade så mycket kvar att göra.

Sen var det barnvakt som gällde, skulle hjälpa den andra familjen jag brukar vara barnvakt åt (då och då). Det gick väldigt bra men man märkte att jag inte hade tagit hand om barnen på ett tag efter som de försökte testa mina gränser. Men det gick finnemang. Jag råkar vara ganska bra när det gäller att säga nej och hålla mig till de, eftersom jag är så envis som en gnu.  Är gnuar envisa föresten? Låt oss bestämma att dom är de. I alla fall de märkt ganska snabbt att mig går de inte att bossa med. Men hey, who blames them for trying?
De är i alla fall två söta ungar med mycket bus och kärlek, speciellt lill tjejen som ville krypa upp i mitt knä och låtsas att hon var min bebis. Super sött!
Jag väntar ivrigt på att få mail från argenturen vill ha svar nu! Otålig, ja visst! Det känns som det kommer ta evigheter innan allt är på gång men vem vet, snart kanske! Hoppas, hoppas!
Hoppas alla har det bra!
Karamell kramar från
Sandiga Sandra
ps bloggen är forförande konstig. Några förslag om vad jag kan göra? Ds

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: Tack så mycket! Haha vad roligt att du hittade min blogg, och jag är precis likadan, stalkar alla au pair bloggar just nu! ;)



Såg att du också åker med SI och ungefär när jag vill åka, roligt :) Ha det bra du med!

2011-05-12 @ 22:30:58
URL: http://elinaupairinamerica.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det är sant, tror jag följer ett tjugotal au pair bloggar MINST haha! Ja det gjorde jag också, dem verkar jättebra och hittills är jag jättenöjd.



Alltså jag försöker tänka som både andra au pairer och organisationer rekommenderar att man inte ska gå efter vart familjen bor utan hur familjen är. Drömmen är att komma runt New York området men känner samtidigt att om jag hittar världens bästa familj någon annanstans så spelar platsen ingen roll. Jag ser det mer som ett plus om dem faktiskt bor runt omkring där ;) Dock kommer jag nog inte göra några önskemål eller så (om man nu kan) för vill inte begränsa mig. Hur är det med dig, vart vill du och går du efter familj eller plats? :)

2011-05-12 @ 23:57:14
URL: http://elinaupairinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0