August Rush

Jag har just sätt världens underbaraste film. Jag sappade runt på tvn och började se på en film som hette August Rush. Och jag säger de jag var tårögt hela filmen.

Filmen handlade om hur två musiker träffas under en magisk natt i New York men de går ofrivillgt fria vägar. Kvinnan får senare reda på att hon är gravid. Och när hon är med om en bilolycka så tar hennes far barnet och sätter upp det för adoption. Och säger till dottern att barnet inte klarde sig.
Sen handlar resten av filmen om deras son som hamnar i händerna hos skumma människor men använder sin musiktalang för att hitta sina föräldrar.
Filmen bygger på musikens kraft och hur ödet för människor tillsamans. Jag tror aldrig att jag har sätt en sådan otrlolig film där känslorna bara bublade i kroppen och tårarna bara ville rinna. Inte för att filmen var sorlig utan för att den var fantastisk och inte som något annat jag har sätt i hela mitt liv. Musiken i filmen var så otrolig att jag var helt hyptnotiserad av filmen. Det kändes som jag var i musikens värld tillsammans med dem.
Det här är den bästa filmen jag någonsin sätt! Filmen förklarade exakt hur musiken känns för mig och vad musiken betyder för mig. Jag tror alla musikälskare skulle älska den här filmen och hur de slår huvudet på spiken varje gång de beskriver musiken och musikens betydelse för människan. Men framför all känslan man får när musiken rusar genom ens kropp.
Kram
Sandra

Kommentarer
Postat av: Natalie

Svar: Det är faktiskt lite svårt att förstå, även om jag vet att jag har fått en familj! Men lite mer verkligt blev det när jag fick mitt placement pack med alla visumpapper ;D

2011-05-29 @ 16:24:22
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/
Postat av: Tess

verkar jättemysig :)

2011-05-29 @ 22:10:56
URL: http://http:/tessusa.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0