Underbart!

Jag hade lite svårt att sova inatt, igen! Haha. Jag var bara så sjukt exalterad, jag låg och tänkte säkert en timme på vad jag ska hitta på för presenter, de har nämligen haft två svenska au pairer innan mig. Så det blir lite klurigt, men jag borde komma på något.
Varje gång jag tänker på att jag har fått en host family så pirrar det till i hela magen och jag undrar vad fan det är jag har gjort. Men det känns så bra och jag ser så sjukt mycket ifram imot det här!
Något mer jag låg och tänkte på i natt är au pair communityt, jag har tänkt på det förut. Hur vi läser varandras bloggar och peppar varandra och är glada för varandra när det är framsteg  för någons au pair processen. Alla sitter i samma båt och det är nog det som har fört många au pairer samman. Det  är så roligt!
Jag skulle bara villa säga Grattis till http://www.amandaintheusa.blogg.se/ som fick en match samma dag som jag! Men även tack henne för allt peppande. Tyvärr så verkar det inte som vi kommer få åka tillsammans vilket jag verkligen höll tummarna för att vi skulle få göra. Men jag hoppas fortförande!
Sen vill jag även önska lycka till, till http://www.tessusa.blogg.no/ som just nu sitter på ett plan i luften på väg att börja sitt äventyr i USA. Så sjukt roligt för henne!
Idag så är det avslutning för Ungdomsfullmäktige (typ ungdomsråd). Det känns lite tråkigt eftersom jag har varit ordförande där ett år nu och varit med i fyra år. Men det är ett av de många sluten i denna epok. Innan jag far till Usa och börjar en ny epok!
Jag längtar så mycket tills matchen blir oficell! :D
Kram
Sandra

Kommentarer
Postat av: Amanda F

Svar: Ja då kan det vara lite jobbigt :/ men köp nått från din hemstad de ska jag tror jag , för jag bor i Sundsvall och det är drakarnas stad ( varför vet jag ej :/ ) men varje år så gör olika konstnärer olika drakar som folk sen får rösta på, och sen kan man även köpa små drakar som ser ut som dom stora :) så jag funderar på att köpa en liten :)



Okej :( men vi får ju endå hålla kontakt under våran resa tycker jag :) så om du åker till NY så kanske vi kan ses och tvärt om :) Om du vill så klart? XD



ja man fattar inte :O har fått 3 mail från värde mamman under natten och känns nästan som om jag fortfarande försöker matcha med dom fast jag har blivit matchad XD

2011-06-06 @ 14:05:23
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag får också den tanken, att något kanske är "fel" Jag förstår inte riktigt varför dem gör så annars. Fick en ny sån match idag som inte ville ge mig sitt brev.

2011-06-06 @ 14:38:05
Postat av: Malin

Jo det känns så. Frågade mamma nu efter deras brev. Om jag inte får det tolkar jag det lite som att de inte är tillräckligt intresserade. Jag känner att jag gärna vill veta en del om familjen innan jag pratar med dem i telefon/skypar. Det känns lite lättare då och mer jämlikt, eftersom de faktiskt kan se allt om oss. Är verkligen svårt det här med att hitta "rätt" familj. Skönt för dig som gjort det=)

2011-06-06 @ 14:56:30
Postat av: Amanda F

Svar: JAmen de tycker jag verkligen :D Du kan söka på Amanda Fält om du vill :) tror de finns några men jag har en bild där jag har uppsatt hår och halva är lite mörkar en den andra sidan :)



De är smart :) Ja jag funderar också lite :/ men vilka åldrar var det du hade ? och vad gillar dom? :)



JA med :D jag vill ha alla papper nu :D Dock är jag hos min pojkvän nu så jag kanske inte är hemma när papprena kommer :/ men få be föräldrarna ringa :D



Jag med :D du är typ den jag har fått mest kontakt med :) och vi fick ju matchning samtidigt så det är ett band mellan oss :D

2011-06-06 @ 14:57:48
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: jenny

sv: ja verkligen, om en vecka är jag i new york!! sjukt. jag har lite panik inför packningen och hur jag ska hinna umgås med alla mina vänner, men annars är jag väldigt pirrig för att åka =D

2011-06-06 @ 20:56:21
URL: http://jennybysell.blogg.se/
Postat av: Malin

Tror det var dem haha. Pratade aldrig med dem men fick otroligt bra intryck av deras brev och mejlkontakten. Du har nog fått en väldigt väldigt bra match =) Hoppas nu jag hittar en lika bra familj ;) Känns som jag mest får "dåliga" matcher nu haha.

2011-06-06 @ 21:05:30
Postat av: Amanda F

Svar: Ja men vad ska jag säga XD känns ju lite konstigt och säga jag vill ha de och de och de :/



Jag har godkänt dig nu :D så vi kan prata där :D



Killen kanske sverige fotbolls tröja :) Tjejerna kanske nått prinsses aktigt :) eller nått med Astrid Lindgren :) fråga au pairen som dom har nu eler föräldrarna vad dom gillar så kanske du kan hitta nått :)



ja jag med faktiskt :) ska nog skicka ett mail och fråga om min värdemamma har pratat med dom, för hon visste inte riktigt vad hon skulle göra :/



Jag tycker de är kjätte roligt att prata med dig med :) prata mer med dig om min au pair tid än med min kompis som ska åka i slutet av juli :/ XD



Fan vad grymt :D Vi kommer ju ha grymt kul :D

2011-06-06 @ 21:36:33
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Amanda F

Svar: Hahah det är komiskt jag har fått mitt mail att jag är matchad nu XD hahaha



Okej gör de och då kan d ju lska t lite vad de önskar sig ;)



Vi fattar verkligen varandra :D men jag ska åka den 15 :'( men vi måste ju fan träffas i Usa :D

2011-06-07 @ 14:23:04
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Amanda F

Svar: DISNEY LAND :D:D:D:D och harry potter world :D

2011-06-07 @ 14:54:46
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Amanda F

Svar: WOHOOOOOOOOOOOOO :D:D

2011-06-07 @ 15:23:17
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Veronica

tessusa är min fina syster =)

2011-06-08 @ 17:06:02
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: ellen

hej, grattis till matchningen! :D Jag ska också iväg som au pair till new york och jag åker den 15 augusti, när åker du? :)

2011-06-18 @ 22:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0