Jag lever, no worrys!

Det är ingen fara jag lever! Jag har bara inte orkat blogga. Det där med jetlegg inte min grej. Haha.
Det har varit väldigt intensivt de senaste dagarna. Orientation var sjukt intensivt men roligt, tänkte blogga om det i ett inlägg så att ni vet allt.
Jag har varit hos familjen sen torsdags natt. De verkar super trevliga, men det känns fortförande lite ovant att gå och rota i deras kylsåp och veta vad man ska prata om. Haha men det tar sig.
Det känns skönt att ha deras au pair som de har haft i år här, she knows it all. Härlig tjej och svensk!
Barnen är hur söta som helst. Det känns ändå som om det har kommer bli ett bra år men vi får se när man börjar jobba. Just nu flyter man omkring och försöker bekanta sig med området och allt nytt.
Att ha jetleg samtigt som man konstant får nya intryck är väldigt tröttsamt. Så det känns skönt  att bara få ta det lungt.
Igår var vi på banken och fixade ett konto till mig vilket var en jäklig procidur jämfört med Sverige så var det mycket krongligare speciellt med tanke på att jag inte hade ett socalsecurity number. Och idag var jag inne i San francisco med världmamman och barnen. Riktigt trevlligt.
Familjen gillade mina presenter och barnen blev helt extas.
Jag tänkte lägga upp lite bilder från New york och på vad jag gav dem.
Ni lär bli bombade av inlägg idag, haha.
----------
På tal om något annat jag var med min VM en snabbis och köpte lite hårschampo  och när jag ska betala  så pratar  min VM med hennes kompis om utbytesstudenter och så frågar kassören mig.
"Are you an exchangstudent?" och jag svarar "No Im an au pair" och så säger han "Okey you sound british" Och då svarar jag förstås "Im not british Im swedish" "Oh okey" och så såg han sjukt förvirrad ut, haha. Lär nog få en hel del kommentarer om de efter som jag har ett britiskt utal. :P
Kram
Sandra

Kommentarer
Postat av: Ellen - College USA 2011

Va kul att du var inne i San Francisco jag älskar den staden, den är så himla vacker :)

2011-08-15 @ 09:17:59
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0