En dag med äventyr!

Så idag tog vi färjan med barnen in till SF. Där vi mest tog de lungt och sedan gick och hälsade på deras mamma på hennes jobb. Högst upp i byggnaden på 26 våningen hade hon sitt kontor, snacka om utsikt! Sen tog jag och mamman färjan tillbaka med barnen.
Sen bar det av till Berklay för att träffa Ilka en tjej från orientation. Vi åt lite thai mat, hot! Det var så skönt att få komma ut ur huset, inte för att jag inte trivs. Men man behöver få göra något annat. Att bara få prata lite om allt möjligt var sååå skönt! Vi bestämde oss för att gå på The scripts konsert i september! Kommer bli så kul! Jag lever i ett sjukt bra område när det kommer till att få se konsert de passerar ofta SF när de är på turne enligt min host mum. Ska bli sjukt kul i alla fall!
Fast nu ska ni få höra något. Så jag har ingen amerikansk telefon än för den har deras nuvarande au pair. Och när jag skulle åka från Berkley så ringde jag min host mum från min kompis telefon och sa att tåget gick vid nio fast sen ändrade jag och sa att det gick vid 10 över nio. Och jag har ännu inte lärt mig hur man säger tiderna här så hon trode jag skulle komma till stationen kl 10 över nio så hon hade väntat på mig i tjugo minuter. Och jag var tvungen att springa på toa för min blåsa höll på att sprängas (bokstavligt talat) så jag kom ännu senare! Hon blev orolig och trodde jag hade försvunnit.
Hon kunde ju inte få tag på mig. Det var meningen att jag skulle ha hennes telefon men hon glömde den på kontoret. Och när jag skulle ringa henne så hade jag hennes mobilnumer vilket hon inte kunde svara på eftersom telefonen låg på kontoret, så hon hade lämnat ett medelande på telefonsvaran till mig att jag skulle ringa min host dan. Haha. Allt var bara kaos! Men imorgon har jag i alla fall min host dads telefon. Eftersom jag har barnen på morgonen. Så då ska inga problem uppstå får vi hoppas!
Jag bjuder på lite bilder från utsikten på min host mums kontor:
Kram
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0