Don´t underestimat the California sun!

Jag skojar inte, jag brukar inte bränna mig, men tjohej det har jag gjort på både axlar och bröst.  Man ska inte underskatta solen här! Och de säger att det blir varmare i september, oktober ojoj. Kan ju säga att jag använder solkräm härdan efter! Haha.
Det var en avskedsbrunch för deras au pair idag som jag överlappar med och jag säger det. Alla kom fram och presenterade sig, eftersom jag är den nya au pairen. Så det var jag vet inte hur många namn och en förklaring till hur de känner familjen eller henne. Jag tackar min VM att hon sa till dem att ansikten och namn inte var min grej. Haha då blev det lite lungnare i mitt huvud. En snubbe sa "I will tell you my name every time we will met" och en annan sa "For you I will wear a nametag" Haha härliga människor! Så nu behöver jag inte känna mig dum om jag inte minns deras namn. De finns något namn på det, alltså att inte kunna minnas namn och koppla det till ansikten. No suprice I don´t remember the name for it! Haha.
Men jag tror verkligen att jag kommer trivas här. Hela familjen är så varm och kärleksfull och barnen är hur söta som helst! Men självklart så känns allt fortförande lite konstigt och ovant men det blir nog lättare när jag ska börja jobba, vilket är imorgon.
Jag håller även på att bekanta mig med den lilla staden i dag tog jag en tur ensam till walgreens för att köpa lite små grejer, hårborste, hårsnoddar, tankräm och lite annat. För mig är bästa sättet att lära känna en stad att själv gå ut och försöka hitta min väg.
Jag har även börjat att göra mig hemmastad i mitt rum, allt är uppackat nu ska jag bara fixa lite bilder till mina ramar som finns här tänkte göra de i veckan sen är jag nog nöjd. No worrys jag ska visa er mitt rum. Sjukt mysigt!
Allt känns så bra men så konstigt haha!
Kram
Sandra
Bjuder på en bild från NYC!
Jag med härliga tjejer på top of the rock

Kommentarer
Postat av: Ellen - College USA 2011

Vart i Alameda bor du? vilken del? Jag vet nu att jag kommer att bo I san leandro :)

2011-08-15 @ 09:26:55
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0