Tiden Efterlyses!

April är den månaden som brukar rusa förb, man har inte tid att fokusera på hur mycket klockan är eftersom man stressar runt i hopp om att få allt klart till sista maj. Tiden bara försvinner, sekunderna, minuterna, timmarna, dagarna, veckorna och månaderna är bara putsveck. Man vill efterlysa tiden, i hopp om att få tillbaka den, men kommer tiden tillbaka. Svar Nej, den är förlorad för gott. Så vad gör man som en 18 årig tjej med en läxhög som käns som en meter och man vill samtidigt ha ett socialt liv med politiken, studentfesterna, de långa fika pauserna och skratt? Jo, det ska jag berätta! Man stressar som jag vet inte vad, man prioriterar och försöker att hinna med så mycket som möjligt. Är detta lätt kan man då fråga? Det är det inte! Men vill man, så vill man!

Jag känner så här, jag stressar svar Ja. Är det bra, svar Nej. Men jag vill ju ta vara på livet som student det är ju det bästa året. Det är i alla fall något som jag kan lova studentåret är ett år som du aldrig kommer att glömma. De två första åren på gymnasiet i Nyköping är inte det bästa men det sista, det sista året rockar! Om man bortser från plugget dvs.

I sommar så är det tid för mig att lämna lilla landet lagom och resa till "the land of the dreams" och jag kan inte se i fram i mot det mer än vad jag gör. I slutet av april kommer jag få det slutliga beskedet och då kommer jag få veta mer om min framtid. Kan det vara mer spännande? Svar, det tror jag tamefan inte!



Det här säger precis hur jag känner:
Ja det är april
och verkligheten börjar slå till
om två månader är det en epok som är slut
men då börjar en ny epok med ett stort lycko tjut

Kramar
Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0