Sommar jobb och jobbig ansökan

Hej
Idag fick jag reda på att jag har fått sommar jobb inom hemtjänsten, vilket kommer bli jätte kul. Känns riktigt skönt att man får jobbet på den först arbetsintevjuven man någonsin har varit på. Det kommer i alla fall vara skönt att ha lite pengar att leva på i sommar, det är ju 8.00-16.00 jobb men det gör inte mig något. Jag tycker att det är kul och jobba med äldre så kvällar och helger har jag inget i mot att jobba. Sen vet jag inte hur mycket jag kommer att tjäna men sånt kan man ta lite senare.
Nu håller jag i alla fall på med min au pair ansökan, det känns som den aldrig kommer ta slut. De är så petiga vilket är lite jobbigt men skönt, då vet man att de är en seriös agentur och att de verkligen vill att man ska få ett jobb som au pair. Men allt är nästan klart. Det ända jag behöver är en kort video på mig, stå och prata framför en kamera i ett rum helt ensam känns lite konstigt, har gjort det typ fem gånger men det blir aldrig bra. Men tänkte att i morgon ska jag sova lite längre och så jag kan vara riktig Sandrig (med andra ord sprallig) och filma en bra video på mig. (håll tummarna)
Sen så är det hälsoundersökning förstås men den är nästa fredag så när den är klar är alla referencer som måste fyllas i klara. Sen har jag ett brev till min host family som snart är klart, men det är så svårt att skriva man vill att det ska se riktigt proffsigt ut samtidigt som man vill att ens personlighet ska komma fram. Det är inte lätt i ett brev kan jag sägaspeciellt när det är på engelska.
Men snart är det klart!
Det är lite stressigt just nu med skola, alla politiska uppdrag samt vänner, studentliv och au pair ansökan, men det komme vara skönt när allt är klart.
Så min sommar kommer se ut så här:
10 juni student! 12 juni bal, sen jobb och sen efter det någon gång i juli, augusti  så reser jag förhoppningsvis till USA för ett år med äventyr!
Sommaren 2011 kommer jag nog inte glömma i första taget.
Hoppas att ni också får en oförglömlig sommar!
Kramar
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0