Ny approach

Nu har det börjat slå mig. Jag ska faktiskt åka till USA. Igår så la jag upp alla refrecns utom två, medical och en character men den ska jag få av Aurora i morgon. Och jag får nog ta och ringa till vårdcentralen och se om de kan dskynfa på och ge mig en tid snart för hälsoundersökningen.
Jag har i alla fall bestämt mig att åka! För bara två månader sedan var det fortförande min dröm, men nu är ansöknings processen i full gång. Och det känns riktigt bra. Som tur är så kommer jag ha stöd från Sara i Spanien eftersom även hon ska åka som au pair fast då inte till USA, hon kommer ha det lite närmre hem. Men vi kan i alla fall sitta över skape och stötta varandra, för det kommer inte vara lätt att bo ensam i ett nytt land i en ny familj. Men det kommer bli spännande och efter ett tag kommer man nog känna sig som hemma.
Det kommer so sagt bli riktigt spännande men även krävande jag kommer nog bryta ihop ett ex antal gånger där på andra sidan atlanten. Men det här kommer vara livsförändrande och det är min dröm. Jag har alltid vetat att jag ska bo utomlands efter studenten, men jag har velatt fram och tillbaka om vad jag ska göra. Om vart jag ska åka. Men USA och au pair har alltid varit en återkommande faktor. Så det här känns väldigt läskigt och spännande men extremt bra.
Jag har nog tänkt och ändra lite fokus på min blogg. Jag kommer självklart diskutera politik eftersom det är en stor del av mitt liv. Men det blir nog mer om mitt liv fram tills studenten. Men även hur det går med ansökningen och hur jag kommer närmre min dröm att jobba som au pair.
Det känns i alla fall bra nu jag har ju hittat min argentur som jag vill åka med. Det blev Skandinaviska Institutet (SI)  det känns väldigt bra. Jag var inne på Cultur care au pair (EF) ett tag men det känndes bättre att åka med SI de hade inte så många (knappt några) anmälningar på sig till skillnad från EF eller CC som de även förkortas. Plus att de är lite mindre än CC , vilket kändes lite bättre. De har redan varit hjälpsamma och det som är så bra är att allt är på mina vilkår de kollar in då och då för att se hur de går. De har en bekvämare approach än vad jag uplevde att CC hade. Men det har helt med min egen personlighet att göra.
Det är redan april och målet är att allt ska vara klart i mitten av april men det är hälsoundersökningen som slinkar ner allt.
Men hur som så har jag bestämt mig att göra en lista på allt som är "riktigt svenskt" innan jag åker typ kräftskiva etc och sen ska jag checka allt som jag har gjort. Det är ett måste! Efter det ska jag skriva en lista på allt som är "riktigt amerikanskt" och checka av det när jag är där.
Nu är det dags att plugga lite.
Ha det kram
sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0