Det är inte klokt!

Jag har börjat inse det nu, jag var inne på min onlinesida för min au pair ansökan och såg att allt utom videon på mig, var klart och godkänt. Jag har haft jätte stora problem med att ladda upp videon så nu ser det ut som att jag får göra om den. Men då kanske den blir lite bättre än den jag gjorde sist, för den var...ja, dålig! Jag har problem att vara seriös framför en kamera, får skärpa till mig. Men det är inte lätt att prata in i en kamera man känner sig lite som en idiot om jag ska vara ärlig. Men, men, det är bara att göra det.
Jag har i alla fall varit på min hälsoundersökning förra veckan och allt gick toppen så den är nu klar, det var väll den man var lite orolig för. Vem vet tänk om läkaren skulle säga: "ne du är i så du är i så dålig hälsa att du inte kan åka" Inte för att det var en chans att det skulle hända, men man skrämmer upp sig själv ibland.
Så snart är det tid att få ansökan iväg skickad och hoppas att det går relativt snabbt med att den ska få godkännande och att få en tid för en personlig interjuv.
Sen så kommer den läskiga matchings perioden. Jag hoppas ändå att jag kommer få en familj rätt snabbt, så att det blir klart och man vet vad som väntar än. Fast det får ta den tiden det tar, det måste kännas bra jag ska bo med dem i ett år så det måste klicka. Sen så kanske det inte blir detsamma att prata med dem över skape och mail som när man träffar dem på riktigt, men det får man ta då. Men om jag så måste gå igenom femtio familjer (vilket vi inte hoppas ska behövas) så ska jag göra det, jag vill att allt ska kännas bra när jag åker. Eller i alla fall familjen ska kännas rätt.
Det känns i alla fall väldigt overkligt att jag ska ge mig in i det här. Jag har drömt om det, pratat om det och önskat att jag skulle våga göra det. Jag är väldigt stolt över mig själv att jag följer en av mina  drömmar. Och det känns så bra så att jag vill uppmuntra alla att följa sin dröm. Det är alltid värt ett försök, kanske till och med två.
Jag kommer uppdatera så fort det händer något "stort" när jag har kommit någonstans i processen. Då ska ni få reda på det. Det här känns helt otroligt kul men läskigt!
Tänk jag ska till USA!
Ha det bra!
kram
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0